Uusiin yrityslainoihin 3 kuukauden lyhennysvapaa maksuohjelman alkuun veloituksetta. Tutustu myös uuteen Kasvurahoituksen luottolimiittiin!

29.10.2021 klo 00.00

Yrittäjä, nopeuta kassan kiertoa laskurahoituksen avulla!

Käymme blogissa läpi yksinkertaisen sekä edullisen tavan rahoittaa yrityksesi liiketoimintaa sekä nopeuttaa kassankiertoa.

Tiesitkö, että nopea ja vaivaton yrityslaina sekä luottolimiitti eivät ole ainoita tapoja tapoja rahoittaa yrityksesi liiketoimintaa?

Käymme tässä blogissa läpi näiden rahoitustapojen ulkopuolelta yksinkertaisen sekä edullisen tavan rahoittaa yrityksesi liiketoimintaa sekä nopeuttaa kassankiertoa.

Laskurahoitus, joka on rahoitusmuoto, jossa rahoitus maksetaan yrityksellesi työstäsi suoritettua laskua vastaan. Voit siis nopeuttaa yrityksesi kassankiertoa huomattavasti rahoittamalla laskun tehdystä työstä, tulouttaa saatavan välittömästi yrityksesi tilille ja parantaa yrityksen maksuvalmiutta. Palvelusta käytetään usein laskurahoituksen lisäksi nimeä factoring rahoitus.

Myyntisaatavien kotiuttaminen yritykselle ennen laskun eräpäivää tapahtuu rahoitusyhtiön avulla saaden rahat laskusta heti käyttöönsä. Rahoitusyhtiö saa lainaamansa rahan takaisin laskun eräpäivänä laskun maksajalta.

Laskurahoituksen yhteydessä on paljon erilaisia palveluntarjoajia. Kasvurahoituksen tiimi onkin koonnut listan asioista, jotka yrittäjän kannattaa ottaa huomioon valitessaan sopivinta palveluntarjoajaa:

1. Laskurahoituksen rahoitusaste

Eri palveluntarjoajat tarjoavat laskurahoituksen yhteydessä erilaisia rahoitusasteita. Rahoitusasteella tarkoitetaan yksinkertaisesti osuutta, joka yrityksesi tilille siirretään laskun kokonaissummasta.

Rahoitusasteet voivat vaihdella jopa 30–100 % välillä. Kasvurahoitus tarjoaa asiakkailleen aina 100 % rahoitusasteen, jolloin yritys voi tulouttaa laskun kokonaisuudessaan, ja laskun loppusummaa ei tarvitse enää odottaa vastapuolelta.

2. Palvelun vaivattomuus

Laskurahoituksen yhteydessä on erilaisia toimintamalleja siitä, miten yritys toimittaa rahoitettavan laskun rahoittajalle. Osa palveluista on integroitu laskutusjärjestelmään ja jotkut palvelut toimivat manuaalisemmin.

Kasvurahoitus on pyrkinyt helpottamaan yksittäisen laskun rahoittamista yrittäjälle yksinkertaisella toimintamallilla: toimita ainoastaan liite laskustasi sähköpostitse osoitteeseen laskurahoitus@kasvurahoitus.fi – hoidamme loput puolestasi ja voit keskittyä liiketoimintaasi!

3. Palvelun joustavuus

Valitessasi laskurahoituspalvelua osa rahoittajista saattaa haluta rahoittaa koko laskutuskantasi tai muodostaa heti kättelyssä laajemman sopimuksen yrityksesi myyntisaatavista. Me Kasvurahoituksella olemme päättäneet jättää palvelun laajuuden yrittäjän itse päätettäväksi.

Rahoitamme siis yksittäisen laskusi mielellämme emmekä vaadi koko saatavakannan rahoitusta kerrallaan.

4. Laskurahoituksen hinta

Kasvurahoituksen laskurahoitus -palvelu on Kasvurahoituksen muiden rahoitusmuotojen tavoin kustannustehokas vaihtoehto yrityksen rahoitustarpeisiin. Laskurahoitus hinnasto on selkeästi esillä ja kustannus on tiedossa jo ennen laskun rahoitusta. Palvelussamme ei ole avaus- tai kuukausimaksuja.

Tutustu laskurahoituksen tuotesivulle ja ole yhteydessä asiakaspalveluumme rahoitustarjouksen saamiseksi, kerromme mielellämme lisätietoja palvelusta ja teemme rahoitustarjouksen laskullesi. Myös hintatiedot ovat selkästi esillä tuotesivulla.

Pyydä rahoitustarjous lähettämällä laskun tiedot osoitteeseen laskurahoitus@kasvurahoitus.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme +358 9 6829 8003 (ark. 9-16). Teemme rahoitustarjouksen viipymättä!