Kasvurahoitus pk-yrityksen kasvun kumppanina

Kun yritys kaipaa kasvurahoitusta eli rahoitusta kasvunsa mahdollistamiseksi, on vaihtoehtoja monia. Yrityslainaa tarjoavia tahoja on pilvin pimein, mutta tässä kirjoituksessa avaamme miten me, Suomen Kasvurahoitus olemme saaneet alkumme, miten eroamme muista lainantarjoajista ja miksi sinun, yrittäjä tulisi valita juuri meidät yrityksesi kasvun kumppaniksi.

Kasvurahoitus on saanut alkunsa aidosta auttamisen halusta

Pk-yritysten voi olla haastavaa saada rahoitusta pankista, etenkin jos yrityksen toiminta on vasta alkanut ja pankkilainan vaatimia reaalivakuuksia ei ole. Lisäksi yrityslainan hakeminen pankista on hyvin hidasta ja byrokraattista. Kaikki, jotka tuntevat yrittäjän tai ovat itse yrittäjiä, tietävät että jos jotain, niin aikaa yrittäjällä ei ole hukattavaksi.

Kasvurahoitus pyrkii vastaamaan näihin pk-yritysten kohtaamiin haasteisiin.

Me Kasvurahoituksella olemme aloittaneet yritysten rahoittamisen vuonna 2018, jolloin siirryimme kuluttajarahoituksesta yritysrahoitukseen. Ajatus yritysrahoituksen aloittamisesta syntyi, kun huomasimme, että yrittäjälle pankin ulkopuolisen rahoituksen hakeminen voi tuntua pelottavalta ja alalla on selvästi tarvetta rehelliselle ja läpinäkyvälle toimijalle. Niinpä päätimme, että toimintamme tulee olla alusta asti täysin läpinäkyvää, eikä yrittäjän tarvitse meidän kanssamme toimiessa jännittää tai pelätä yllättäviä piilokuluja.

Meitä ohjaa aito auttamisen halu ja tarkoituksenamme on olla kumppani, johon yrittäjä uskaltaa turvautua pienellä kynnyksellä, kun äkilliset kustannukset yllättävät tai yritys haluaa kasvattaa liiketoimintaansa nopeasti.

Haluamme olla kaikkien kasvavien yrittäjien ja yritysten saatavilla ja siksi meidän on viestittävä tavalla, jota kaikki ymmärtävät. Emme halua sekoittaa yrittäjän päätä monimutkaisilla termeillä ja suurella määrällä informaatiota ja lukuja. Me kerromme rahoituksen kustannukset selkeästi ja läpinäkyvästi niin, että yrittäjä voi keskittyä oleelliseen eli kasvattamaan liiketoimintaansa.

Hinnoittelumme on konkreettisin esimerkki tästä.

• Yrityslainassa kulut koostuvat kaikessa yksinkertaisuudessaan vain pääoman lyhennyksestä sekä korosta.
  • Laskurahoituksessa veloitamme laskukohtaisen provision, jonka suuruus riippuu laskun maksuehdoista. Rahoituksen hinta on lähtien 2 %. Laskurahoitussivulta voit nähdä tarkemman hinnoittelun. Hinnoitteluun ei kuulu lainkaan avaus- tai sopimusmaksuja.
  • Luottolimiitin hinnoittelu koostuu kuukausikorosta (2 %) ja nostopalkkiosta (1 %). Avausmaksuja tai kuukausikuluja ei ole. Mikäli luottolimiitin avaa, mutta ei päädy käyttämään sitä kertaakaan, ei yrittäjälle muodostu lainkaan kuluja. Kuluja ei myöskään muodostu ajalta, jolloin limiitin on maksanut kokonaan pois, ja olemassaoleva limiittitili jätetään aktiiviseksi uutta limittitarvetta varten. Tämän vuoksi Kasvurahoituksen luottolimiitti on täydellinen ratkaisu yrittäjälle, joka haluaa pelata varman päälle ja olla aina varautunut yllättäviinkin menoihin ja investointeihin.

Ratkaisut kaikkiin pk-yrityksen rahoitustarpeisiin yhdestä osoitteesta

Palvelut

Yrityksen tilanteet muuttuvat ja kehittyvät jatkuvasti ja siinä mukana kehittyvät myös rahoitustarpeet. Ehkä tiesitkin jo, mutta me Kasvurahoituksella emme tarjoa ainoastaan yrityslainaa, vaan monipuolisia rahoitusratkaisuja koko yrityksen elinkaaren ajalle.

Yrittäjälle voi tulla vastaan tilanteita, joissa rahaa tarvitaan vain kertaluontoisesti ja nopeasti. Tuotannon kannalta elintärkeä laite on nopeasti korvattava uudella, valmistajalta on yllättäen tilattava normaalia suurempi erä tavaraa, äkilliset kustannukset yllättävät tai uusi investointi on tehtävä nopeasti ennen kuin tilaisuus valuu ohi. Näiden hetkien koittaessa nopea ja kertaluontoinen yrityslaina on usein paras ratkaisu. Yrityslaina takaa myös tietyn ennustettavuuden, sillä yrittäjä tietää milloin ja millaisissa erissä laina tulee maksaa takaisin.

Entä jos yrittäjä haluaa olla varautunut näihin tilanteisiin ennen kuin ne tapahtuvat? Meillä on ratkaisu siihenkin. Luottolimiitti on ikään kuin jatkuva yrityslaina, joka on toiminnan taustalla aina ja heti käytettävissä mikäli tarve ilmenee. Mikä parasta, sen avaaminen on täysin ilmaista ja mikäli rahaa ei nosta, ei myöskään synny kuluja.

Luottolimiitti sopii myös tilanteisiin, joissa yrittäjä on aloittamassa uutta projektia ja ei tiedä mitä kuluja ja yllätyksiä eteen voi tulla. Näin yrittäjän ei tarvitse nostaa yrityslainaa, mutta limiitti on toiminnan taustalla turvana ja saatavilla heti kun tarve ilmenisi.

Toiminnan ollessa kausiluonteista ja kustannusten toistuessa aina säännöllisesti, esimerkiksi kesäsesonkituotteiden myyjillä, erillisille lainoille ei ole tarvetta, sillä luottolimiitti on aina käytettävissä yhä uudelleen ja uudelleen.

Laskurahoitus puolestaan sopii kaikille, jotka haluavat nopeuttaa myyntisaamisten kiertonopeutta. Kasvurahoituksen laskurahoituksessa suurin etu on se, että yrittäjä pystyy rahoittamaan yksittäisiä laskuja. Yksittäisten laskujen rahoittaminen on pk-yrityksille edullisempaa ja joustavampaa, kuin kaikkien myyntilaskujen rahoittaminen. Me myös rahoitamme laskun arvonlisäverollisesta määrästä täydet 100 %.

Lähetä yksittäinen laskusi meille ja testaa palvelua!

Kasvurahoituksen tiimi

Tiesitkö, että olemme 100 % suomalainen yritys?

Tiimissämme on nyt lähes 10 upeaa asiantuntijaa. Olemme saaneet auttaa jo yli tuhatta suomalaista pk-yritystä viemään liiketoimintaansa eteenpäin ja on ollut mahtavaa olla mukana näin monen yrityksen kasvun tarinaa. Tällä asiantuntijuudella aiomme jatkaa työtä jatkossakin.

Tiimi

Mikäli kaipaat neuvoja yrityksesi rahoitukseen liittyen, otathan meihin yhteyttä. Me autamme mielellämme.

Jäikö sinulla kysyttävää?

Me autamme sinua mielellämme! Tavoitat meidät sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@kasvurahoitus.fi tai soittamalla numeroon 09 6829 8003.

Ota yhteyttä!